26 dagar till jesu födelse

som sagt, 26 dagar till jul och julkänslorna bara sprudlar! här i lilla värmland snöar det för fullt och har gjort nästan hela dagen. så perfekt att de snöar nu, lagomt till skyltsöndan till helgen. det är något som infaller varje år första advent då alla affärer har öppet speciellt länge, det är ordlekar med paket i skyltfönstrena, det säljs korv, pepparkakor, hembakat, julgranar, julkransar och massa tomtar i torsby som har med sig säckar med leksaker så barnen får köpa för 10 eller 20 kronor. något av det mysigaste som infaller i torsby innan jul. alltså, helt perfekt med en vit skyltsöndag. bakade pepparkakor i helgen och nu till lördagen så blir det att baka mer pepparkakor och även lussekatter, åh juldoft du är så välkommen! satte även upp julstakar, julstjärnor och sånt igår, mysfaktorn va hög! första advent till helgen också och nu jävlar kommer dagarna bara flyga förbi. lite panik när jag tänker på att jag bara har en julklapp klar, men vi ska väl avklara det också med en julshoppingtur till stora staden karlstad. åh, jag är så jävla exalterad över jul. ska även sätta mig och skicka julkort nån dag till nära och kära. mys på hög nivå! här har ni mitt väldig outvecklade jullovs-schema.

20 dec - sluta skolan

12 dec - hemligt uppdrag

13 dec - lucia, vart?

24 dec - julafton med mormor och morfar (11 dagar till födelsedag)

31 dec - nyår, vart? med vem?

3 jan - kusin jakob fyller år

4 jan - jag 17 år, woopwoop

12 jan - pappa fyller år

 

fa-aan måste komma ihåg att köpa chokladkalender och tv-julkalender också, påminnelse till mig själv!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback