funderat och funderat

alltså, jag har länge funderat på varför vänner nu för tiden aldrig ställer upp på varandra och varför man aldrig kan hålla en grej någon berättar för en, för sig själv? om alla bara kunde ta in det någon säger och låta det stanna där så skulle det ju aldrig vara något mer skitsnack? och när det väl blir skitsnack ja då har man aldrig nån på ens sida, då står man där och oftast emot felaktiga beskyllningar bara för att nån jävel envist nog ska berätta och förvränga allting? finns det ingen man kan lita på nu för tiden? det är några saker jag fått lära mig genom åren och det är; berätta aldrig riktigt privata saker för nån för dem stannar aldrig privata då, ha alltid ryggen fri, som jag brukar säga "säger du inget så har du ingenting sagt" då vet du att du inget gjort, prata aldrig skit! inget slutar bra då och slutligen "den gyllene regeln" behandla aldrig någon på ett sätt som du själv inte vill bli behandlad på! försök tro på detta med karma, jag tror det lönar sig i slutändan.


Tittar in och önskar dig en fortsatt fin måndag :)
Hoppas du haft en bra helg!

2012-09-10 // 17:43:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback