jeg er ikke den du tror du vet..

sitter på mitt rum och lyssnar på musik i min ensamhet och blev tänknas på det här med hur mycket äkta vänskap betyder. min allra bästa kompis har jag känt i nästan 11 år. vi träffas sällan och hörs inte dagligen men jag vet ändå att hon finns där hela tiden. just nu har hon åkt på en ordentlig körtelfeber och jag såg det liksom som självklart att åka dit med en blomma och choklad som plåster på såren och önska att jag hoppas att hon kryar på sig, och gissa vad? hon blev jätterörd. så hur bra kompisar man är så tror jag ändå att man blir förvånad över hur mycket vissa bryr sig om en. jag skulle nog helt ärligt aldrig förvänta mig något sånt om det var jag själv. men jag tycker att det är viktigt att visa att man bryr sig. hon betyder allt för mig och är en stor del i mitt liv. jag har nog aldrig sagt det så och säger alldeles för sällan hur mycket hon betyder. men hon är verkligen världens bästa! hur läget än varit och hur våra vägar delat sig så har vi ändå stått bredvid varandra.

jag har många gångar tänkt att 'jag har ingen riktig bästa vän, en sån som man berättar allt för, osv.' men när jag tänker efter så har jag en ännu bättre vän fast på ett helt annat sätt. vi är olika som natt och dag men ändå står vi fast vid varandra som jing och jang.

jag älskar dig bästa f



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback